Leszel-e valami?

It's time to move (on)!

2017. február 17. 18:41 - uzsuzsi

Február 6-án visszatértem a biciklik, stroopwaffel és esős idő országába, yay! Azóta nagyon sok izgalmas dolog történt, úgyhogy megpróbálom három pontban összefoglalni röviden azoknak, akiket nem kifejezetten érdekel a hosszas fejtegetése éppen izgalmakkal teli kis életemnek:

1. Beköltöztem az új szobámba

2. Elkezdődött a félév az egyetemen

3. Bedobták a biciklimet a csatornába :( 

3/a Lett új biciklim :)

Azt vettem észre egyébként, hogy visszajönni valahogy mindig nehezebb, mint elmenni. Igaz, eddig ez csak kétszer történt meg, de most is az első pár napban nagyon honvágyam volt és ha nem lettek volna emberek körülöttem, nagyon magányos is lettem volna szerintem. De szerencsére sokan voltak, és rögtön rengeteg programot csináltunk, szóval nem igazán volt időm ezen gondolkozni. Szóval amikor február 6-án újból visszatértem Hollandiába, felkaroltam a rengeteg bőröndömet, táskámat, zsákomat, zacskóimat és a már lassan fél éve életben lévő szobanövényemet (amiket addig egy jóindulatú barátnál szállásoltam el) és betoppantam az új szobámba. 

Az új szoba előnyei:

- Sokkal nagyobb, mint az előző

- Sokkal melegebb, mint az előző (és a fűtést én szabályozhatom, szóval általában tényleg nagyon meleg van, muhaha)

- Van egy szobatársam, egy orvostanhallgató srác, aki amúgy elég jófejnek bizonyult eddig, bár nagyon nem tudtuk még elmélyíteni a lakótársi viszonyunkat, mert túl sokat egyikünk sincs itthon... Amit eddig tudok róla, hogy szereti a tojásrántottát, elől hagyni a mosatlan tányérjait és fütyülni. Na jó, azért szerencsére ennél többet is, de remélem majd lesz alkalmunk valami lakótársas programot is szervezni, az nagyon menő lenne. 

- Van házimacska

- Fogadhatok vendégeket, bármennyit, bármikor

- Nem kell többet éjszaka halkan hazajárnom

- Van asztalom és székeim (bár az idő nagy részében még így is a fotelben eszek, úgy látszik ez már így marad)

Az új szoba hátrányai:

- Messzebb van a sulitól és a sportcentrumtól és a belváros egyes részeitől is

- Hangosabb, mint a régi szoba, bár itt nem az utcán mászkáló, iszogató emberkék, hanem a kocsik miatt, mert egy viszonylag forgalmas útra néz

Na és akkor jöjjön a lényeg:

img_20170210_120739.jpg

img_20170217_174054.jpg

img_20170217_174137.jpg

img_20170217_174152.jpg

img_20170217_174241.jpg

img_20170213_124502.jpg

 Amit nagyon szeretek az új szobában, az az IKEÁs szőnyegem, amit 13 euróért vásároltam még a múlt hét előtt, úgyhogy arról csináltam több képet is:

img_20170217_174650.jpg

EZ AZ a szőnyeg, ha bárki valami másra gondolt volna

img_20170217_174714.jpg

Ez pedig én, amint próbálok olyan jóféle 'boldog vagyok, hogy nem hideg a padló többet' képet készíteni a szőnyeggel, csak kicsit nagyra sikerült a fejem

Szóval ez lenne a főhadiszállásom, azért még igyekszem csinosítgatni az elkövetkezendő időkben, több képpel a falon, meg fényekkel is (ha nem lett volna egyértelmű a fenti képekből, a fényeket is nagyon szeretem, nem csak a szőnyegeket). Valentin napon egyébként fel is avattuk az asztalomat (igazából már korábban is, csak arról nem csináltunk képet), íme:

img_20170214_122130.jpg

Ez egy csodaszép Valentin-napi brunch, csak elfelejtettem, hogy le akarom fényképezni és már beleharaptam az avokádós kenyérbe, HATALMAS HIBA! Ne kövessétek a példám, így az egész kép tönkrement :( De azért bizonyítéknak még megteszi. Egyébként Valentin napon tartottunk egy romantikus vacsorát is, ami nem éppen a cleaneating miatt volt emlékezetes, ugyanis: ettünk salátát, mártogatósokat, lasagnét, tiramisut éééés Ben&Jerry's fagyit! A tél közepén! Aztán lányos filmeket is néztünk, szóval az egésznek eléggé Bridget Jones hangulata volt, némi 'We are strong, independent women' beütéssel, de nagyon élveztem és utána hazagurultam az ágyamba, úgyhogy minden tökéletes volt. Mivel ez egy ilyen képes poszt lett, jöjjön arról is egy művészi fotó:

img_20170214_204222.jpg

Akkor azt hiszem áttérek a második pontra, ami ígérem nem lesz olyan hosszú, mint az első volt! És még képem sincs róla - felvetődik a kérdés, hogy akkor valóban megtörtént? De sajnos minden jel azt mutatja, hogy itt továbbra sincs szünet a vizsgák után és már el is kezdődött a következő félév az egyetemen. Ebben a blokkban 3 kurzusom lesz, egy 'Sexology', amit a kreditek miatt vettem fel, egy 'Health psychology in practice', ami tényleg nagyon érdekel, az egyetlen hátránya, hogy 6 órás minden alkalom, 11-5-ig és a végére már nem igazán tudom eldönteni, hogy fáradt vagyok, éhes, nyűgös vagy csak nem bírok több időt tölteni egy légtérben a többiekkel. De maga a kurzus amúgy tényleg borzasztóan érdekel, minden alkalommal különböző területekről jönnek gyakorló pszichológusok és bemutatják/interaktívan elmagyarázzák, hogy milyen is az élet börtönpszichológusként, táncterapeutaként vagy gyermekpszichiáterként. Úgyhogy azokat az alkalmakat már különösen várom, amiken az engem érintő területekről lesz szó. A harmadik órám a 'The psychology of economic behaviour' nevet viseli, szintén a kreditek miatt vettem fel, sajnos még egy órára sem sikerült eljutnom, de nem adom fel! Ennyi elég is az egyetemről, jöjjön a biciklim és a csatorna kalandja!

Szombat éjjel (inkább vasárnap reggel), amikor egyébként irtózatosan havazott és egész Leident kb. 10-15 centis hóréteg borította, ráadásul amikor elindultunk otthonról még nem esett, szóval mindenki biciklivel volt, ami a hatalmas hóban, mint utólag kiderült, nem ugyanúgy működik, mint nem hóban/esőben/szélben/bármi másban, úgyhogy a legtöbben nem egyszer elcsúsztunk, de szerencsére a föld puha volt, szóval senkinek nem esett nagyobb baja. Szóval amikor hazafelé tartottunk a Kroegból, észrevettem, hogy nem ott van a biciklim, ahol hagytam, úgyhogy elkezdtem keresni és csodák csodájára megtaláltam egy hajón a csatorna felett, szinte teljesen belepve hóval. Először naivan azt gondoltam, hogy leesett (lehet, hogy a gondolkodásom sem volt a leggyorsabb azokban az órákban), aztán amikor megjelent a rendőrség, tudatomra ébredtem, hogy valaki megpróbálta bedobni a csatornába. Az enyémmel egyébként még 3 másik hasonló sorsú bicikli volt, de csak a egyik volt a mi társaságunkból való, az övé tényleg a csatornában volt. A rendőrök egyébként elmondták, hogy már le is tartóztattak 4 embert, mert több helyen is látták őket, hogy ugyanezt csinálják, szóval elég hatékonyak voltak és már aznap éjjel a rendőrségre kerültek. Lényeg a lényeg, felvettek velem jegyzőkönyvet, megkérték, hogy menjek el megkérdezni, hogy mennyi lenne a javíttatás és majd menjek be az őrsre aláírni a jegyzőkönyvet. Ezek az utóbbi napokban mind megtörténtek, sőt, most úgy néz ki, hogy fizetniük kell azoknak, akik csinálták, úgyhogy mivel a szervizben is azt mondták, hogy nem érdemes megtartanom a régi biciklimet, annyira összeroncsolódott szegény (főleg a hátsó kereke, az teljesen eltört), a kártérítésből megelőlegeztem magamnak egy új biciklit, yay! És hogy őszinte legyek, ez sokkal jobb, mint a régi volt, bármennyire is fog hiányozni (nem nagyon). Képet még nem sikerült készítenem róla, mert tegnap vettem és mindig elfelejtem, de amint sikerült, azt is feltöltöm. 

Szóval ennyire kalandos napokban, hetekben volt részem, és nem utolsó sorban, mivel igyekszem az otthoni közéletben is viszonylag képben lenni, ma a mosodában, miközben száradtak a ruháim, megünnepeltük, hogy 266.151 ember állt ki Budapesten a népszavazás mellett az olimpiáról! Úgyhogy éljen a demokrácia és azok, akik ehhez hozzájárultak :) 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszelevalami.blog.hu/api/trackback/id/tr9412269222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása